KELIME OYUNLARI ...... KEL iME KOYUNLARI....KELİMELİ UNLU MAMÜLLERİ..........K.ELİME OY OY OY UMA THURMAN LARI...

Renkler


Renk: Işığın cisimlere çarptıktan sonra yansıyarak gözde bıraktığı etkiymiş. Tanıma gel. Ben anlamam etkiden metkiden.

Ben renkleri ilk olarak renkli istoptan öğrendim arkadaş.
-Yekta!! tuttum
-Merve!!

Evet o isim hep Merve olurdu, ne biliym Selen olurdu, Ceyda, İsmigül falan filan.. Ama hiçbir zaman atmadım o topu Hüseyin'e, Hamza'ya Ali'ye... Attım ve hep içimden lütfen tutamasını geçirdim. Tutamasın ve benim peşimden koşsun.

-Bej!!

Ve bu oyun sayesinde öğrendim antin kuntin renkleri. Bej, haki, füme ....
Çingene kahverengisi diyen arkadaşım vardı ya. Kahverengi şalvarlı şoparı tuttuğumu bilirim vurulmıyım diye! Saylanmadı tabi ama kıvrak zekamla tavlamıştım Bürçe'yi. O kim di ki?

Sonra okullar başladı Resim/İş diye uyduruktan bir ders çıkarttılar. İlk bu ders sayesinde eve iş getirmeyi öğrendim. Bütün resimlerimi babam yapardı. Tek aklımda kalan şeyse. Üç tane kesişen daire ve Ana-Ara renkler.


Mavi-Kırmızı-Sarı, Ana renkleri oluşturuyor bunları karıştırınca da Ara renkler oulşturuyodu. Bir gün muhafazakar bir suluboyaya denk geldim. Ana renkleri karıstırırken, 'ANAMI KARIŞTIRMA' diye bir ses duydum. Korktum ürktüm irkildim ve uyandım. Kabus olmuştu anlıcağınız bana.

Beni en çok şaşırtan Yeşil olmuştu. Koskoca yeşilsin ağaçlara renk vermişsin. Klorofil pigment falan filan artistsin yani. Ama sarı-mavi olmadan bi hiçsin!

Bi de anlamadığım şey; Elemanın suratına yumruğu çakıyosun gözü morarıyor ya abi o zaman hemen kırmızı mavi bir araya mı geliyor?

Mavi: Hay mına koyım. Pazar pazar ne kavgası bu
Kırmızı: Neyse bey ne zamandır yapmıyoduk. Ateş gibiyim. Hem gözün orda da yapmamıştık hiç!!

Aslında amacım renklerin psikolojik etkilerini anlatmaktı ama onu da bir başka gün anlatırım.

Turuncu diye ara renk mi olur a.q !! Turuncu Ahmet paşa. Tarhuncu muydu lan? Ne biliym ben...

Hiç yorum yok: