KELIME OYUNLARI ...... KEL iME KOYUNLARI....KELİMELİ UNLU MAMÜLLERİ..........K.ELİME OY OY OY UMA THURMAN LARI...

Küllük (19 Nisan 2010) Cocuk Bayrami


23 Nisan kutlu olsuuuun sevinin kucukler ovunun buyukler 23 nisan kutlu olsuuun. Naber lan kulluk 23 nisanda buralarda olamicam da simdiden kutliym dedim. Yine basladi dunyanin dort bir yanindan bucurlerin istilasi.

Malesef bunda bile zengin fakir ayrimi vardi. Tiki okullara Almanya'dan Fransa'dan ogrenciler gelirken, Fevzipasa Ilkogretim Okulunda okuyan bendenizin gordugu tek Avrupa ulkesi Bosna-Hersek oldu. Sarisin sarisin kizlar karsiyaka carsisinda tiki cocuklarla gezerken biz bize misafire gelen cocuklarla cumaya gittik. Allah kabul eder isallah buyuk fedekarlik yani.

Mutlaka evine yabanci ulkeden misafir cocuk alanlar olmustur. Onlar iyi bilirler hem guzel hem de zorlu bir surec oldugunu. Cunku basta da belirttigim gibi bizim okula gelen ulkeler dandirik oldugu icin ingilizceyle aralari da o derece dandirikti. Dandirik de ilginc bir kelimeymis. Ne ole, dandirik dandirik dastana der gibi. Neyse konuya donelim, Hadi onlarin ingilizcesi yok da biz de Mr. Brown degiliz ki anasini satiym. Bildigimiz i go, you come, love you.

Ben de Bosnak bi cocugu misafir etmistim. Konuscaz konusamiyoruz. Hatta annem bile benden iyi konustu cocukla. Body language`in cok is yaptigini ilk annemden ogrendim. Benim cocuga yaptigim tek body language, basparmagimi isaret ve orta parmagimin arasina sikistirmakti. Elin saf temiz cocuguna nah yaparsan, 26 yasinda koskoca universite mezunu is arkadaslarin da her firsatta bu hareketi sana yaparlar. Karma felsefesi bu olsa gerek.

Tabi cocuklarla anlasip anlasmamak cok da umrumuzda degildi. Onemli olan bosnak kizlarin arasindan sectigim Milena'ya yakinlasmakti. O zamanlar su espriyi yapsaydim is yaparmiydi bilmiyorum.

"Bin bilsen bile bir milena sor."

Yapmiycagini ben de biliyorum kulluk artislik yapma. O ingilizce bilmez ben ingilizce bilmez. Napicaz ne edicez... Kucuk centilmenlikler yapmam lazimdi en azindan. Ufacigim tefecigim ici dolu tursucugum ne biliym centilmenlik ki sahsen simdi de cok bisey bildigim soylenemez. Kucukken cok meshur bir oyun vardi. Cikmacali voleybol. Ismi cok yaratici degildi ama oyun zevkliydi. Topu kim dusururse oyundan cikardi en son kalan da en birinci cok birinci olurdu. Basak atiyor Esra atiyor Saliha atiyor parmagimi kipirdatmiyorum ama Milena'm atinca yerlerde surunuyorum onun ki dusmesin diye. Tabi bu hareketim kizin hosuna giderken ozellikle Basak tarafindan tepkiyle karsilaniyordu. Basak cok iyi arkadasimdi bu yuzden de Milena'ya tilt oluyordu.

Kizla ilk temasimiz ise ucurtma festivalinde yasanmisti. Herkes salak salak ucurtmalari ucururken bizim saftirigin ucurtmasi sen git tellere takil. Aha dedim yekta olum bu firsati kacirma. O ucurtmasini tellerden kurtarmak icin cekistirirken bende yardim bahaseniyle ipin ucundan tuttum bi yandan da elimin 3/5 ile de kizin elini tuttum ki takriben 3 parmagim ediyor bu. Sonucta noldu festivalde beles istemedigin kadar ucurtma veriliyorken biz bir ucurmayi kurtarmak icin 1 saatimiz harcamis olduk. Kiz sonra bunu ogrendi gitti yeni bir ucurtma aldi. Benimde el ele tutusma hayalim ucup tellere takildi.

24 Nisan eve donus zamaniydi. Bende kalan cocuk Eldin benim zerre kadar umrumda degildi hatta seviniyodum bile gitcegine. Camis gibi yiyordu ocagimiza incir agaci dikti serefsiz. Zaten iki kelime bile edemiyorduk varsa yoksa erkek ve bayan genital bolgelerinin turkcesini ogretiyordum tabii ki olmazsa olmaz da cok kullanilan kufurler. Onda da devreye sozluk giriyordu. Siktir git demek vucud diliyle cok kolay olmuyomus onu ogrendim. Milena'ma gelince ondan nasil ayrilcagimi kara kara dusunuyordum. Sirf bunun icin ozel solaryuma gittim. Offf bu romantizme cok kotu bir espri sorry kulluk. Napiym napiym da beni unutamasin derken coktan unutmus oldugunu anlamis oldum. Ilk otobusle beraber gitmis bile. Ulen bi el bile sallayamadan cekti gitti haspam. Issiz kadinim benim.

Iste bole kulluk ne zaman 23 nisan senligi gorsem platonik askim Milena gelir aklima. Atamiza tesekkur ediyorum bu bayrami bize verdigi icin ama okul mudurumu de allaha havale ediyorum bir ukraynadan almanyadan falan cocuklar getirtemedi diye. Ulen bula bula avrupanin en musluman cocuklarini getirttin. Diger okullardaki cocuklar nerdeyse gercek anlamda 'MILLI' bayram kutladilar. Saygilar sevgiler...

Hiç yorum yok: